اهمیت نرم افزار مدیریت کار تیمی

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
collaborative work management

واکسیناسیون در برخی از کشورها به سرعت در حال انجام است و بر اساس یک نظرسنجی ۷۹ درصد از کارمندان اظهار داشته‌اند که باید به دفاتر کاری خود برگردند، اما با این‌حال دورکاری و تشکیل جلسات مجازی به این زودی‌ها، کنار گذاشته نمی‌شود. اکنون می‌دانیم که دورکاری در مقیاس بزرگ می‌تواند موفق باشد. حتی پیش از کرونا، یک مطالعه در سال 2018 در استنفورد ثابت کرد که دورکاری باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. بنابراین اکنون بیش از هر زمان دیگری، نرم افزار مدیریت کار تیمی مورد توجه سازمان‌ها قرار گرفته است.

از نرم افزار مدیریت کار تیمی غافل نشوید

شما ممکن است پیش از پاندمی کرونا تصور می‌داشتید که از زیرساخت فناوری اطلاعات کاملی بهره‌مندید. اما با رواج دورکاری متوجه شدید که اینطور نیست. هنگام دورکاری، احتمالاً فناوری‌هایی مانند Slack ، Microsoft Teams ، Zoom و G Suite باعث افزایش بهره‌وری تیم‌های شما شده است. خصوصاً اگر هر یک از اینها تنها وسیله همکاری شما با سایر اعضای تیم بوده است. اما با طولانی شدن دوران قرنطینه، مشکلاتی در همکاری‌های تیمی، استندآپ‌های روزانه، جلسات برنامه‌ریزی و غیره آشکار شد. این مشکلات به احتمال زیاد شما را به سمت تهیه نرم افزارهای مدیریت کار تیمی سوق داده است.

نرم افزار مدیریت کار تیمی محور تحول شما است، زیرا:

1. استفاده از نرم افزار مدیریت کار تیمی، باعث ایجاد نظم در پیگیری کارها و حذف عواملی چون کم کاری، کار کردن با ایمیل، برگزاری جلسات حضوری و خسته‌کننده و … می‌شود.
2. احتمال حذف و گم شدن مستندات کاغذی بسیار زیاد است. بهره‌مندی از یک نرم افزار مناسب که قابلیت حفظ و نگهداری سابقه مستندات پروژه‌ و ارتباطات تیمی را دارد راه حل این مشکل است.
3. پیگیری پیشرفت پروژه‌ها، کنترل بودجه و موارد مربوط به ارزیابی عملکرد اعضای تیم در ابزارهای قدیمی بسیار دست و پاگیر است. در مورد گزارش‌گیری نیز همین موضوع صدق می‌کند. با وجود یک نرم افزار مدیریت کار تیمی مناسب از پس همه این مشکلات برخواهید آمد. همچنین دیگر لازم نیست به صورت جداگانه به اعضای تیم، مدیران اجرایی و ذینفعان پروژه گزارش دهید.

در نظر بگیرید که برخی از اعضای تیم علاقمندند تا به دفتر کار برگردند، در حالی‌که برخی دیگر از استدام دورکاری خوشحال خواهند بود. همچنین دسته‌ی دیگری از افراد به مدل کار ترکیبی (هیبریدی) گرایش دارند. طبق تحقیقات دانشگاه هاروارد، حداقل ۱۶ درصد از افراد، دو روز کاری در هفته در خانه برای دورکاری باقی خواهند ماند. صرف نظر از این که افراد به چه سبک کاری مشغول خواهند شد، باید بتوانند به شکل موثری با یکدیگر همکاری کنند.

مدل کار در آینده، مجازی و جهانی خواهد بود

در سال 2020 داشتن نیروی کار پراکنده و غیر متمرکز به یک موضوع استراتژیک تبدیل شد. این امر تا نیمه اول سال 2021 ادامه خواهد داشت. با بدتر شدن شرایط پاندمی کرونا، بسیاری از شرکت‌ها چاره‌ای جز دورکاری نداشتند. و نه تنها این کار را انجام دادند بلکه در نهایت وجود فرصت‌های شغلی از راه دور در شرکت‌شان را برای همیشه اعلام کردند. کارمندان این شرکت‌ها برای اینکه بتوانند با یکدیگر به صورت مجازی ارتباط برقرار کنند، مطمئناً به نرم افزارهای جدیدی نیاز خواهند داشت.
با توجه به نتیجه تحقیقات آزمایشگاه Owl:

  • 50% از افراد ابراز داشتند که در صورتی‌که امکان دورکاری و یا مدل کار هیبریدی برایشان فراهم باشد، نقل مکان خواهند کرد.
  • 50% از افراد ابراز داشتند پس از پاندمی کرونا اگر دورکاری حذف شود، به موقعیت‌ شغلی‌شان برنمی‌گردند.
  • 23٪ از کارکنان تمام وقت مایلند با کاهش بیش از 10٪ از حقوق‌شان بتوانند حداقل در برخی از اوقات در خانه کار کنند.

همانطور که می‌بینید، نیمی از نیروی کار معتقد است که دورکاری به آنها فرصت انتخاب آزادانه محل زندگی و کار را می‌دهد. آنها می‌توانند در هر کجا و برای هرکسی که بخواهند، کار کنند. پذیرش شغل براساس محل کار ممکن است دیگر عامل مهمی نباشد. خواه می‌خواهید در یک مکان زندگی کنید که به خانواده خود نزدیک باشید، جایی گرمسیری، کوهستانی یا …، بدون اینکه موقعیت‌های شغلی خود را به خطر بیندازید. بنابراین به منظور جذب و نگهداشت کارمندان خبره و با استعداد، سازمان‌ها باید به درستی نرم افزار مدیریت کار تیمی خود را انتخاب کنند.

نرم افزار مدیریت کار تیمی، تحول دیجیتال را هدایت می‌کند

پذیرش نرم افزار مدیریت کار تیمی، گام بزرگی در تحول دیجیتال سازمان‌ها بوده است. این نرم افزارها به سازمان‌ها در رسیدن به اهداف کوتاه مدتکمک می‌کنند. همچنین قابل تعمیم به دستیابی اهداف بلند مدت نیز هستند. با استفاده از نرم افزار مدیریت کار تیمی سازمان‌ شما می‌تواند از طریق بهبود گردش کار، ارتباطات و همکاری و کاهش فعالیت‌های تکراری به پیشرفت مداومی برسد. یک نرم افزارمناسب به شما این امکان را می‌دهد تا حداکثر بهره‌وری را داشته باشید.

همانطور که سانجی ریشی ، مدیرعامل JLL اظهار داشت، وقت آن رسیده كه سازمان‌ها در اولویت قرار دادن تحول دیجیتال و پذیرفتن مدل‌های كاری جدید، جسورانه عمل كنند. تنها راه برای دستیابی به این اهداف اعتماد به نرم افزار مدیریت کار تیمی است.

به شما پیشنهاد می‌کنیم تا ببینید که چگونه ابران به ایجاد یک تجربه کاری استثنایی کمک می‌کند. به تیم شما اجازه سازماندهی کار از راه دور را می‌دهد. همچنین باعث افزایش همکاری و مشارکت کاری می‌شود. فقط کافی است  به طور رایگان از دموی ابران استفاده کنید تا استثنایی بودن آن به شما ثابت شود.