نرم افزار ارتباط گروهی و افزایش کارایی تیم

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
نرم افزار ارتباط گروهی

فاصله مکانی دیگر مانعی برای همکاری نیست. نرم افزار ارتباط گروهی آنلاین این امکان را به وجود آورده‌ است تا افراد از هزاران کیلومتر دورتر و در شرایط دورکاری با یکدیگر همکاری کنند. این نرم افزارها ما را قادر می‌سازند تا در هر زمان و هر مکان که نیاز باشد به کارها رسیدگی کنیم. به اطلاعات مورد نیاز دسترسی داشته باشیم و پویاتر فعالیت کنیم.

برخی از مشکلات که کارمندان در محل کار درگیر آن بودند، همچنان در دورکاری نیز وجود دارند. اطلاعات و مکاتباتی که سابقاً در انبوهی از کاغذها گم می‌شد، اکنون در صندوق‌های الکترونیکی مدفون می‌شوند. داده‌های مهمی که در فایل‌ها و پرونده‌های خاک گرفته ناپدید می‌شد، اکنون در پوشه‌های متعدد و در نسخه‌های مختلف ذخیره شده‌اند. اطلاعات با جا به جایی بین فایل‌های متعدد، گم می‌‌شوند و ما همچنان در حال افزایش و به‌روزرسانی صفحات گسترده به عنوان چاره کار هستیم. در واقع کار با ایمیل، صفحه گسترده و پیام‌ رسان‌های فوری باعث ایجاد اختلال و آشفتگی می‌شود. راه حل، استفاده از نرم افزارهای ارتباط گروهی است. شما می‌توانید تیم‌تان را از مزایای همکاری آنلاین در هر زمانی بهره‌مند سازید. سؤال اینجاست که چگونه می‌توان با استفاده از یک نرم افزار ارتباط گروهی، عملکرد تیم را بهبود بخشید؟

  1. بالا بردن کیفیت

کار کردن به تنهایی یعنی با ایده‌های محدود خود کار ‌کنید. درحالی‌که همکاری در قالب تیم، به شما امکان بهره‌مندی از توانایی‌ها و ایده‌های سایر اعضا را می‌دهد. شما می‌توانید با انتخاب بهترین ایده و یا آزمودن چند طرح مختلف بهینه‌ترین راهکار را پیدا کنید.

نرم افزار ارتباط گروهی، جلسات ایده‌پردازی را شبیه‌سازی میکند. شما می‌توانید در آن به ابراز ایده‌ها و نظرات خود  بپردازید. در واقع اعضای تیم پروژه می‌توانند نظرات خود را سریع و آسان پیشنهاد دهند. حال لیست کاملی از ایده‌های خلاقانه وجود دارد که با شروع به کار می‌توان بهترین‌شان را انتخاب و به واقعیت تبدیل کرد. دیگر هیچ ایده‌ای حتی کوچک، نادیده گرفته نمی‌شود.

  1. افزایش شتاب کاری

نرم افزار ارتباط گروهی یک فضای مشترک کاری در اختیار اعضای تیم پروژه قرار می‌دهد. تیم شما دیگر مجبور نیست وقت خود را برای کارهایی چون جستجوی پیوست‌های مهم در ایمیل و یا … تلف کند. هر بخش از پروژه، از ایده اولیه تا انتشار نهایی می‌تواند در یک فضا ایجاد و تکمیل شود. امکان دسترسی به این فضا به صورت شبانه‌روزی وجود دارد. افراد می‌توانند هر زمان که ایده جدیدی به ذهن‌شان رسید، آن را به اشتراک بگذارد.

  1. تقویت مسئولیت‌پذیری

اگر عملکرد تیم‌های موفق را بررسی و مطالعه کرده باشید می‌دانید که مسئولیت‌پذیری اعضای تیم، برگ برنده‌ی پیشرفت پروژه است. با ارائه گزارش پیشرفت کار، 33 درصد موفقیت بیشتری در به انجام رساندن کار حاصل می‌شود. نرم افزار ارتباط گروهی به اعضای تیم کمک می‌کند تا به وظایف و اهداف خود متعهد باشند. میزان و نحوه پیشرفت کار خود را به اطلاع سایر اعضا برسانند، از یکدیگر کمک بخواهند و پروژه‌ها را با شفافیت بیشتری انجام دهند. بعلاوه، هنگامی‌که همه افراد تیم بدانند که خود و سایر اعضا برای چه چیزی پاسخگو هستند، از اتلاف وقت در انجام کارهای تکراری جلوگیری می‌کنند.

  1. جرقه نوآوری

نرم افزار ارتباط گروهی به شما امکان بررسی بهتر شرایط کاری و پیشرفت پروژه‌های در حال اجرا را می‌دهد و از این طریق باعث ایجاد ایده‌های ابتکاری برای پروژه‌های آینده‌تان می‌شود. این نرم افزارها با ایجاد بسترهای اطلاعاتی، خلاقیت و نوآوری شما را تقویت کرده و به شما در رسیدن به موفقیت‌های بزرگ کمک می‌کنند.

  1. تیم شما، بزرگ‌ترین دارایی شما

در نهایت،تیم شما بزرگ‌ترین منبع و دارایی شما است. با به کارگیری نرم افزار ارتباط گروهی مناسبی همچون ابران کارایی تیم خود را افزایش دهید. با ابران برای اعضای تیم شرایطی فراهم می‌کنید تا استرس ایشان کمتر شود و بتوانند روی نتایج تلاش خود تمرکز کنند.یک ابزار همکاری خوب، جریان کار را برای همه روشن و واضح می‌کند. روند ایده‌پردازی را تسهیل می‌نماید، و زمان صرف شده در انتظار بازخورد یا دستورالعمل را کاهش می‌دهد. مهم‌تر از همه، کمک می‌کند تا ایده‌های کارمندان مورد توجه قرار گیرد. بنابراین تیم شما با افزایش انگیزه می‌تواند از تمام پتانسیل خود استفاده کند.