معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت وظیفه

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
نرم افزار مدیریت وظیفه

هرچقدر به پایان مدت زمان تحویل پروژه نزدیک‌تر می‌شویم کار سخت‌تر خواهد شد. با افزایش پیچیدگی کارها و کاهش بودجه، تکمیل پروژه مطابق با برنامه در واقع کاری بس دشوار خواهد بود. برای اجتناب از چنین شرایطی، نرم افزار مدیریت وظیفه به عنوان ابزاری برای بهبود و تسهیل شرایط کاری مدیران پروژه نقش بسزایی خواهد داشت. خوشبختانه در عصر دیجیتال امروز، چندین ابزار مدیریت وظیفه کارآمد در دسترس مدیران پروژه هستند تا کار ایشان را  آسان کنند.

هرگاه از نیازهای مختلف یک پروژه چالش برانگیز احساس ناامیدی کردید، بدانید که سیستم‌ها و ابزارهای نرم افزاری برای سهولت امور ساخته شده‌اند. با ما همراه باشید تا در ادامه به معرفی بهترین نرم افزارهای مدیریت وظیفه بپردازیم.

لیست 10 نرم افزار مدیریت وظیفه برتر

بازار نرم افزارهای مدیریت وظیفه در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است. خوشبختانه چندین ابزار مدیریت وظیفه وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید به راحتی وظایف و کارهای شرکت خود را مدیریت کنید. اگر صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، ممکن است به یک ابزار مناسب با بودجه محدود خود نیاز داشته باشید. در حالی‌که اکثر ابزارهای موجود در این لیست رایگان نیستند، اما بعضی از آنها نسخه‌های آزمایشی نیز ارائه می‌دهند که به صاحبان مشاغل این امکان را می‌دهد تا آنها را امتحان کنند. در اینجا 10 مورد از بهترین نرم افزارهای مدیریت وظایف آورده شده است:

1- ابران (Abrun)

نرم افزار ابران با پیاده‌سازی گردش کار و کنترل فرم‌ها، نقش‌ها و دسترسی‌ها با زبان فارسی و تقویم شمسی به مدیریت تیم‌ها و سازمان‌ها کمک می‌کند. با استفاده از این نرم افزار می‌توان کارها را در واحدهای مختلف سازمان از لحظه آغاز تا پایان دنبال کرد. به همین منظور، می‌توان بی‌نهایت سطح واحد و یا مرکز در سازمان تعریف کرده و همچنین به تعداد نامحدود کار یا زیرکار طراحی نمود. استفاده از این نرم افزار بسیار ساده و آسان است و نیازی به دانش تخصصی ندارد. پس از ثبت درخواست خود و تحویل سامانه می‌توانید به صورت منظم کارها و پروژه‌های خود را مدیریت نمایید. ابران یکی از بهترین نرم افزار مدیریت پروژه ایرانی در حوزه ارائه خدمات ابری مدیریت پروژه است.

2- جیرا (Jira)

جیرا یک نرم افزار مدیریت پروژه محبوب است که توسط شرکت اطلسیان (Atlassian) عمدتا برای تیم‌های چابک طراحی شده است. امکان ایجاد گردش کار، برنامه‌ریزی، ردیابی و واگذاری کارها با استفاده از این نرم افزار به سادگی امکان‌پذیر است. همچنین قابلیت یکپارچه شدن با بسیاری از ابزارها را از طریق وب سرویس دارد. بنابراین تیم‌ پروژه قادر خواهند بود تا کلیه فرآیندهای توسعه محصول را به صورت یکپارچه مدیریت کنند.

در جیرا، هر تیم یک فرآیند منحصر به فرد برای انجام امور خود دارد. می‌توانید از یک گردش کار از پیش تعریف شده استفاده و یا فرآیندی متناسب با روش کار تیم خود ایجاد کنید تا با نحوه کار تیم شما مطابقت داشته باشد.

3- بیلدرترند (Buildertrend)

بیلدرترند نرم افزار شماره ۱ صنعت ساخت و ساز و پیمانکاران عمرانی است. این نرم افزار یک راهکار همه جانبه (all-in-one) شامل تمام مواردی است که شما در یک برنامه مدیریت پروژه ساختمانی و عمرانی نیاز دارید را ارائه می‌دهد.

4- ورکفلومکس (WorkflowMax)

نرم افزار مدیریت وظیفه و جریان کار ابری که به‌صورت سرویس (SaaS) ارائه می‌شود. ورکفلومکس یک راهکار مدیریت پروژه یکپارچه است و ابزارهایی برای راهبری، قیمت‌گذاری، تایم شیت، مدیریت کار و وظایف و صدور صورتحساب دارد.

5- بیلدتولز (BuildTools)

بیلدتولز (BuildTools) یک نرم افزار مدیریت پروژه ساخت و ساز تحت وب و کاملاً یکپارچه است. این یک پلت فرم مدیریت ساختاری چند بخشی است که برای مدیریت فرایندهای پشتیبانی پروژه‌های ساختمانی سازندگان و بازسازی کنندگان به صورت سفارشی طراحی شده است.

6- کسپیو (Caspio)

کسپیو یک پایگاه داده آنلاین برای ایجاد برنامه‌های تجاری، فرم‌های سفارشی و گزارش سریع و بدون کد نویسی است. این برنامه شامل همه مواردی است که شما برای ایجاد و اجرای برنامه‌های پایگاه داده آنلاین در هر وب سایت و برای هر تعداد کاربر نیاز دارید.

7- نک (Knack)

نک یک سازنده پایگاه داده آنلاین است. این نرم افزار، صفحات گسترده را به برنامه‌های پایگاه داده تحت وب تبدیل می‌کند. در واقع نک یک پلتفرم برنامه‌ساز آسان است. افراد مب‌توانند از طریق آن برنامه‌هایی ایجاد کنند، به داده‌ها دسترسی داشته باشند، گزارش‌ تهیه کنند و با افراد زیادی به اشتراک بگذارند.

8- پروکور (Procore)

با پروکور می‌توانید برنامه کاری ایجاد کنید، ایمیل‌های پروژه را پیگیری کنید، اسناد و عکس‌ها را بایگانی ‎کنید. اطلاعات ارسالی، گزارش‌های روزانه، تغییر سفارشات و هزینه‌یابی کارها را مدیریت کنید. قابلیت یکپارچه‌سازی با مایکروسافت پروجکت (MS Project) و Sage Timberline Office را نیز دارد.

9- کدبیمر (codeBeamer)

کدبیمر پلتفرمی برای مدیریت چرخه‌های کاری چابک است. با استفاده از این نرم افزار می‌توان پیچیدگی‌های مربوط به توسعه نرم افزارهای سنگین را مدیریت کرد. با استفاده از راهکارهای از پیش تعیین شده مانند ویکی، گانت چارت، برد کانبان، داشبردهای سفارشی و امکان گزارش‌گیری و … کارایی مدیریت پروژه را افزایش می‌دهد. کدبیمر کمک می‌کند فعالیت تیم‌های متعدد نظیر زیرساخت، توسعه، عملیات و … هماهنگ و یکپارچه شود.

10- سمین (Samin)

نرم افزار مدیریت پروژه فارسی تحت وب سمین امکانات متنوعی برای مدیریت سبد پروژه‌ها و سازمان فراهم می‌کند. در این نرم افزار می‌توان انواع پروژه‌ها را با روش‌های چابک یا عادی مدیریت کرد. این سامانه مدیریت پروژه شمسی امکان یکپارچه‌سازی با سایر نرم افزارهای را سازمانی را از طریق وب سرویس و به صورت استاندارد فراهم می‌کند. همچنین امکانات متنوعی از قبیل مدیریت منابع، مدیریت فرآیندهای کسب و کار، مدیریت گردش کار، مدیریت مالی، مدیریت ارتباط با مشتری و … را برای شما فراهم می‌کند. می‌توان سمین را به عنوان بهترین نرم افزار مدیریت پروژه شمسی فارسی و ایرانی که خدمات سرور محلی ارائه می‌دهد شناخت.

راهنمای نرم افزار مدیریت وظایف

مدیران مجرب پروژه می‌دانند که هر پروژه جدید در ابتدا تقریباً سخت الوصول به نظر می‌رسد. تنها راه مقابله موثر با آن، تقسیم‌بندی پروژه به مجموعه‌ای از وظایف کوچک‌تر است. دانستن نحوه مدیریت وظایف خود و همچنین وظایف دیگران چیزی است که مدیران پروژه را کارآمدتر و مؤثرتر می‌کند و اطمینان می‌دهد که پروژه‌ها در بازه زمانی تعیین شده خود به پایان می‌رسند. بنابراین بخش بزرگی از مدیریت پروژه، مدیریت وظیفه است.

در ساده‌ترین شکل، مدیریت وظیفه اساساً به معنای داشتن یک لیست بزرگ برای انجام کلیه اجزای تشکیل دهنده پروژه است. با این حال، این رویکرد ساده ممکن است برای مدیریت پروژه‌های پیچیده با حجم کاری متنوع مناسب نباشد.

خوشبختانه ما در عصر برون سپاری آسان و راه‌حل‌های دیجیتالی فراوان زندگی می‌کنیم. پس اگر در مدیریت وظایف خود به کمک، راهنمایی یا مشاوره در مورد نرم افزاری که شما را به اهدافتان می‌رساند، احتیاج دارید، ما اطلاعاتی در مورد سیستم‌های مدیریت وظیفه ارائه می‌دهیم که کاملاً رایگان است! پس حتمن با ما در تماس باشید.