نقش ابران به عنوان یک نرم افزار ابری در تسهیل مدیریت پروژه چیست؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
نرم افزار ابری

به طور کلی سرویس یا نرم افزار ابری (هاستینگ – hosting) به معنی تخصیص فضا به یک وب سایت، برنامه یا یک نرم افزار در شبکه جهانی وب است تا در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار گیرد.

اگرچه این امکان برای شما وجود دارد که ابران را به صورت خودکار میزبانی کنید، اما با استفاده از سرور خود و یا به دست آوردن فضای وب سرور از طریق شخص ثالث، این کار معمولاً با هزینه بالاتری انجام می‌شود و نگهداری از آن اغلب به یک وظیفه دلهره‌آور تبدیل می‌شود. در ادامه چند دلیل برای استفاده از ابران که هاستینگ شده‌ی سیستم سمین است، آورده شده است.

  1. راه‌اندازی، هزینه‌ها و نگهداری

هزینه یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین عواملی است که مورد توجه سازمان‌ها و شرکت‌ها است. استفاده از یک ابزار مدیریت پروژه هزینه‌های متعددی را به همراه دارد؛ مانند هزینه‌های راه‌اندازی، میزبانی، نگهداری سخت افزار و سایر هزینه‌های متفرقه. در حالی‌که با پرداخت هزینه‌ی ماهیانه می‌توانید از نرم افزار هاست شده‌ی ابران استفاده کنید و تمامی خدمات از جمله راه‌اندازی، میزبانی، نگهداری به عهده ارائه دهنده سرویس است. قابل ملاحظه است که این شرایط برای شما تا حد زیادی مقرون به صرفه است.

مراحل نصب و نگهداری ممکن است برای همه آسان نباشد، زیرا فرآیند راه‌اندازی شامل نصب، پیکربندی پایگاه داده و غیره است. البته ما منظورمان این نیست که انجام این کارها امکان‌پذیر نیست اما به دنبال یک راه‌حل راحت‌تر برای رسیدگی به همه این موارد هستیم و قطعاً ایده بهتری وجود خواهد داشت.

در نتیجه، به راحتی می‌توان گفت که برای هر سازمان یا فردی که به دنبال یک راه‌حل ساده و مقرون به صرفه است، نرم افزار ابری به عنوان عملی‌ترین گزینه، موجود است، که به شما در صرفه‌جویی در وقت و منابع کمک زیادی می‌کند.

  1. امنیت

با گرایش بیشتر و اعتماد به اینترنت، امنیت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌ها و ملاحظات چند سال گذشته مطرح شده است. سازمان‌ها می‌دانند که داده‌ها و اطلاعات آنها چقدر مهم است و امنیت داده‌ها و اطلاعات باید در اولویت قرار گیرد. علاوه بر این، برخی از سازمان‌ها با داده‌های حساس سروکار دارند و معمولاً باید از قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ی محافظت از داده‌ها پیروی کنند.

پیام تعبیه شده در تمام اصطلاحات فنی ابران این است که یک نرم افزار ابری شده‌ مانند ابران با رمزگذاری و پشتیبانی کردن از اطلاعات شما، آنها را ایمن نگه می‌دارد تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات شما از دست نمی‌رود یا به خطر نمی‌افتد.

  1. یک رابط کاربرپسند

هر ابزاری صرف نظر از قدرتمند بودن آن، تا زمانی که همه کاربران و ذینفعان عملکرد آن را به خوبی درک نکنند، نمی‌تواند ابزار مناسبی باشد. ابران نرم افزار ابری قدرتمند و بسیار مجهز برای مدیریت پروژه است و از طرفی نمای کاربری راحت وکاربرپسند آن اطمینان می‌دهد که می‌تواند قابل استفاده برای همه افراد باشد.

رابط کاربر پسند ابران
نمایی از رابط کاربر پسند ابران
  1. به‌روزرسانی‌ها

استفاده از یک نرم افزار ابری تا آنجا که به مدیریت پروژه شما مربوط می‌شود، راه درازی را طی می‌کند. ابران به طور مرتب  به‌روزرسانی‌ می‌شود، اشکالات را برطرف می‌کند و ویژگی‌های جدیدی را برای اطمینان از مدیریت بی‌نقص پروژه ارائه می‌دهد.

انتخاب ابران زیرساخت‌های مدیریتی شما را به روز نگه می‌دارد و بدون ایجاد اختلال در فعالیت‌های روزمره، ویژگی‌ها و امکانات جدید را به‌روز می‌کند. ابران برای  سازمان‌هایی که به شدت به ابزارهای مدیریت پروژه متکی هستند، تجربه یک مدیریت پروژه بی‌وقفه همراه با راه‌حل‌های مناسب را تضمین می‌کند.

  1. پشتیبانی

ابران به عنوان یک نرم افزار مدیریت پروژه ، از مکانیزم پشتیبانی مشخصی برخوردار است. یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای ارائه می‌دهد که بلافاصله هر گونه نگرانی کاربران را برطرف می‌کند. بهتر است به تیم پشتیبانی ابران اعتماد کنید. البته در حالی‌که این تیم برای بسیاری از مسائل شما مفید هستند، اما ممکن است نتوانند در لحظه در زمینه موضوعات خاص سازمان شما، به شما مشاوره دهند و نیاز به خدمات و جلسات شناخت جانبی باشد.

به صورت کلی استفاده از ابران به شما امکان دسترسی به یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای متشکل از متخصصان متعدد را می‌دهد که در حداقل زمان ممکن راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات شما ارائه می‌دهند. این نه تنها نشان می‌دهد که مشکلات مانع پیشرفت شما نمی‌شوند بلکه اطمینان حاصل خواهید کرد که دسترسی فعال به پرسنل پشتیبانی به شما امکان تمرکز و بهره‌وری بیشتر را خواهد داد.

  1. افزونه‌هایی برای عملکرد بهینه

دامنه مدیریت پروژه را نمی‌توان محدود به مجموعه ای از قوانین، رویه‌ها و هنجارهای دقیق دانست. مدیریت پروژه متناسب با زمینه و نوع پروژه‌ای که در حال اجراست، باید انعطاف‌پذیر باشد. این دقیقاً همان جایی است که اثبات می‌شود یک نرم افزار میزبان شده مفید است، زیرا انواع مختلفی از افزونه‌ها را ارائه می‌دهد که می‌تواند بر اساس نیاز شما اضافه شود.

در حالی که هر افزونه قابلیت‌های متفاوتی برای ارائه دارد. مانند مدیریت چابک، برنامه زمان‌بندی، یکپارچه سازی GitHub و افزونه help desk

نتیجه‌گیری

ابران بدون شک یکی از بهترین نرم‌ افزارهای هاست شده موجود در حوزه مدیریت پروژه  است که انعطاف‌پذیری بالایی در استقرار و استفاده دارد. همان‌طور که در بالا بحث شد، با استفاده از ابزار هاست شده نسبت به صرفه‌جویی در هزینه‌ها، عملکرد راحت و امنیت اطلاعات مطمئن باشید و مدیریت پروژه را به نفع خود بهینه‌سازی کنید.