چهار مزیت استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
نرم افزار مدیریت وظایف

اگر می­خواهید تغییراتی در کسب و کارتان ایجاد کنید، اعمال مستقیم آن ایده‌ی خوبی نیست. چون ممکن است به دردسر بیفتید، خصوصا اگر تغییر مهمی باشد که بر نحوه کسب‌و‌کار شما تأثیرگذار باشد. بهتر است تغییر به صورت گام به گام ایجاد شود و بهترین روش برای مدیریت آن استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف است.

نرم‌افزار مدیریت وظیفه به شما کمک می‌کند تا کسب و کار خود را برای بهتر شدن تغییر دهید. در واقع کمک می‌کند مقاومت کارکنان به تغییر، تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش یابد .همچنین به ارتقاء فرهنگ سازمانی کمک میکند. البته این موارد تنها دلیل استفاده از چنین نرم افزاری نیست. ما چهار مزیت استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف را نیز در ادامه بیان خواهیم کرد.

1-     ایجاد فرهنگ مسئولیت­‌پذیری

اولین مزیت قابل‌ توجه استفاده از نرم افزار مدیریت وظیفه، ایجاد فرهنگ مسئولیت­پذیری و سپس حفظ آن در سازمان است. شما می‌توانید در هر زمان وظایف افراد را پیگیری کنید و بدانید که هر فرد مشغول چه کاری است، و بدینوسیله پایه و اساس تیمی را فراهم کنید که مسئولیت‌پذیر است. شما تیمی خواهید داشت که اعضای آن نقش­های خود را درک کرده و می­دانند چه انتظاری از آنها دارید. اگر به هدفی که برایشان تعیین شده است دست یابند، می‌دانند كه انتظارات را برآورده كرده­اند و اگر به هدف مورد نظر نرسند یا آن را انجام ندهند، می­دانند که کوتاهی کرده­اند.

شما می­توانید وظایف مربوط به هر عضو تیم را با جزئیات لازم اعم از مهلت انجام، اسناد مربوطه، یادداشت و هر­ مورد دیگری که لازم است اطلاع داشته باشد به ایشان واگذار کنید. به محض ثبت کار، آنها اعلانی دریافت می­کنند که باید آن را تأیید کنند. اعضای تیم شما نمی­توانند جزئیات کار را تغییر دهند و اگر قبل از موعد مقرر شده آن را به پایان نرسانند، سیستم آن را بعنوان تأخیر مشخص می­کند و در نتیجه در معیار عملکرد آنها نکته منفی محسوب می­شود. نرم افزار مدیریت وظیفه قادر است آنچه را در کسب‌و‌کارتان اتفاق می­افتد مدیریت و پیگیری کند.

2-     ارائه خدمات بهتر به مشتریان با استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف

این واقعیت که شما می­توانید وظایف از پیش تعیین شده را مدیریت کنید و اطمینان حاصل کنید که تیم شما هر کاری را که برای آنها تعیین کرده­اید انجام می­دهد، یک مزیت مهم از نرم افزار مدیریت وظیفه شمرده می­شود.

البته فراتر از این هم پیش می­رود. با مسئولیت­پذیر کردن تیم خود و مدیریت ایشان، می­توانید خود را برای ارائه خدمات عالی به مشتریان آماده کنید. بدون وجود چنین نرم افزاری، با یک چالش سهمگین مواجه خواهید شد. به هر حال، شما از کجا شروع خواهید کرد و چگونه همه چیز را هماهنگ خواهید کرد؟

با استفاده از نرم­افزار مدیریت وظیفه ابران، پروژه­ها به راحتی قابل کنترل هستند و پروژه­ها به موقع به نتیجه می­رسند. با ایجاد تسک­های مربوطه با معیارها و مهلت­های مشخص، تیم شما از آنچه که باید انجام دهد آگاه است و به شما این امکان را می­دهد تا مطابق برنامه پیش رفته و به صورت مستمر خدمات ارزنده به مشتریان خود ارائه دهید.

3-     افزایش حس خود مدیریتی اعضای تیم با استفاده از نرم افزار مدیریت وظایف

اگر می­خواهید از تیم خود بیشترین بهره را ببرید، یکی از بهترین راهکارها این است که اجازه دهید اعضای تیم  آزادانه مسئولیت کار خود را برعهده گیرند.

چرا؟!

اولاً، بها دادن به اعضای تیم نشان می‌دهد شما به توانمندی آنها در انجام کار اطمینان دارید. هرچند، در نرم افزار ویژگی­­ای وجود دارد که به شما این امکان را می­دهد که کارها را ردیابی کرده و فعالیت­های تیم خود را در هر زمان کنترل کنید. اما نباید از این قابلیت به منظور زیر ذره­بین گذاشتن بیش از حد تیم خود استفاده کنید. در عوض، به تیم خود اجازه دهید تا آزادانه مسئولیت کار خود را برعهده گیرند. اعضای تیم شما به وظایف و مهلت انجام کارشان آگاه هستند. اکنون این وظیفه آنهاست که کار را به درستی انجام دهند.

ثانیا، خود‌مدیریتی آنها تأثیر مستقیمی بر فرهنگ سازمان شما دارد. اگر در سازمان خود به کارمندان اجازه دهید تا خودشان را مدیریت کنند، در واقع محیطی را ایجاد کرده‌اید که افراد بیش‌ترین تلاش را می‌کنند تا بهترین نتیجه کسب شود.

نرم افزار مدیریت وظیفه­ی ابران دارای قابلیت افزایش مسئولیت­پذیری و خود مدیریتی اعضای تیم است. در حقیقت تمام افراد سازمان داشبوردی دارند که خلاصه ای از عملکرد کارشان در آن چه خوب و یا چه بد به نمایش گذاشته می­شود و هرکسی می­تواند در هر زمان به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

4-     مدیریت و توزیع حجم کار در بین اعضای تیم

آخرین مزیت، مربوط به مدیریت حجم کار است اما مطمئنا از مزیت­های قابل توجه است.

هیچ کس نمی­خواهد مجبور باشد همه کارها را انجام دهد و ناگفته نماند، اگر شخص دیگری آزاد و در دسترس باشد، هیچ کس نمی­خواهد مجبور به انجام کار آن فرد شود.

علت توزیع نامناسب حجم کار در بین اعضا، عدم برنامه ریزی است. بدون برنامه­ریزی، درک اینکه برای انجام کار چه چیزی باید انجام شود، دشوار است. با برنامه­ریزی، به عنوان مدیر، اطلاعات خوبی در مورد حجم کارها خواهید داشت. این بدان معناست که شما می­توانید کارها را به طور درست، توزیع کنید. وقتی تیم شما ببیند که شما با همه رفتار عادلانه­ای دارید و همه با توجه به ظرفیت خود کار می­کنند، یک محیط کاری ایجاد می­شود که افراد تحت فشار کاری کمتری خواهند بود.

ابران یک نرم افزار آنلاین قدرتمند برای ایجاد شفافیت، مسئولیت پذیری و اخلاق کاری سطح بالا در کسب و کارهاست. اگر مایلید چنین فرهنگی در کسب و کار شما ایجاد شود، ابزارش در دست ماست.  کافی است دمو نرم افزار را ببینید و برای اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.