چگونه یک تیم مجازی را تشویق کنیم؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

تیم مجازی شما به طور خودکار و بدون تفکر یا تلاش، کارها را پیش نمی‌برد. از طرفی شما می‌خواهید نسبت به عملکرد مثبت آنها در زمان دورکاری مطمئن شوید. در ادامه نکاتی که به واسطه‌ی آنها می‌توانید انگیزه‌ی اعضای تیم دورکار خود را بالا برده و بیشترین بازده کاری را از سمت آنها بدست آورید، مطرح شده است:

  1. انتظارات را به طور روشن و واضح برای اعضای تیم مجازی مشخص کنید

باور کنید یا نکنید، بیش از نیمی از کارمندان اعتراف می‌کنند که در واقع نمی‌دانند کارفرما چه انتظاری از آنها در محل کار دارد. این مهم است که شما انتظارات واضح و مشخصی را برای کارمندان ترسیم کنید؛ چه فرد به صورت دورکار فعالیت دارد، چه در محل کار.

سوالاتی که باید از کارمندان خود بپرسید عبارتند از:

  • مسئولیت‌های اولیه نقش آنها چیست؟
  • بزرگ‌ترین اهداف آن‌ها در یک ماه، سه ماه و یک سال آینده چیست؟
  • چطور می‌توانید موفقیت هر کدام از این اهداف را تعریف و ارزیابی کنید؟

کارمندان خود را به دستور العمل‌های مشخص و قابل ارزیابی مجهز کنید. هنگامی که کارمندان احساس کنند در کارهایی که واقعاً باید انجام دهند تسلط کافی دارند، انگیزه آنها برای رسیدن به اهداف بسیار بیشتر خواهد شد.

  1. اجازه انعطاف‌پذیری و خودمختاری را به اعضای تیم مجازی بدهید

تحقیقات بافر در سال ۲۰۲۰ در مورد دورکاری نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین مزایای دورکاری، انعطاف‌پذیر بودن در برنامه کاری و محیط کار است.

بنابراین  هنگامی که متوجه می‌شوید، چگونه یک تیم دورکار را مدیریت کنید، باید به یاد داشته باشید که اعضای تیم باید بتوانند از این مزایا لذت ببرند. شما باید با ایجاد انتظارات واضح، از مدیریت ذره‌بینی جلوگیری کنید. طبق آمار بدست آمده، متأسفانه از هر پنج کارمند یک نفر احساس می‌کند که آزادی کافی در تصمیم‌گیری در مورد نحوه انجام کار خود را ندارد.

  1. تأثیر کارهای روزمره کارمندان را در روند کاری به تصویر بکشید

هیچ چیز به اندازه هدفمند بودن کارمندان، به آنها انگیزه نمی‌دهد. طبق نظرسنجی انجام شده، از هر 10 نفر 9 نفر گفته‌اند که ۲۳ درصد از درآمد آینده خود را صرف کارهای هدفمند، خواهند کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد معنای بیشتر در بین اعضای تیم دورکار این است که به آنها نشان دهید تا چه حدی کارهای آنها در اهداف شرکت و سازمان تأثیر دارد.

ممکن است پر کردن اسپرینت شیت‌ها برای کارمند شما کاری پر زحمت به نظر برسد. اما اگر به آنها فرصتی داده شود تا بفهمند که این امر به سازمان شما و سودهی آن کمک خواهد کرد. ناگهان آن وظیفه به ظاهر معمولی بسیار مهم و کارآمدتر احساس می‌شود.

  1. مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی را تقویت بخشید

هنگامی که شفافیت در کار وجود داشته باشد و کارمندان ببینند که چگونه کارشان متناسب است، طبیعتاً مسئولیت‌پذیری آنها نیز افزایش می‌یابد. آنها اثر دومینو را می‌بینند که اگر وظایف آنها به درستی و به موقع انجام نشود ، چه اتفاقی رخ خواهد داد.

پاسخگویی درونی یک مزیت عمده است، به ویژه هنگامی که رهبران زیادی در تلاش برای تأکید بر این مسئله در بین تیم‌های خود هستند. نتایج یک گزارش، نشان داده است که ۱۸ درصد از مدیران عامل بر این باور هستند که بزرگ‌ترین نقطه ضعف آنها پاسخگویی به مردم است.

شما می‌توانید با یک سیستم مدیریت پروژه مناسب و به‌روزرسانی منظم وضعیت اعضای تیم، مسئولیت‌پذیری را حتی بیشتر کنید.

  1. شناخت کافی را فراهم کنید

مردم می‌خواهند کاری که توسط آنها انجام شده به رسمیت شناخته شده و از آنها قدردانی شوند. البته نیازی نیست که این قدردانی پیچیده باشد. سه چهارم مردم می‌گویند که با یک متشکرم ساده راضی هستند.

فراموش نکنید در حالی‌که انتقاد و بازخورد سازنده مهم است، هنگامی‌که کارمندتان پروژه‌ای را به اتمام می‌رساند یا به پیروزی دیگری دست می‌یابد، آن را به رسمیت بشناسید.

همچنین بهتر است که از کارمندان خود بپرسید: ترجیح می‌دهند چگونه مورد تمجید قرار گیرند. بعضی از افراد اگر در جلسه تیمی مورد تشویق قرار بگیرند، احساس بهتری دارند. در حالی که بعضی دیگر تمایل دارند به صورت یک به یک مورد تمجید قرار گیرند.

با وجود این استراژدی‌ها با اطمینان در مسیر خود کار کنید و اگر به یک راهنمای خوب نیاز دارید، ابران می‌تواند جز بهترین گزینه‌ها باشد. سیستم مدیریت پروژه ابران ابزار بسیار مناسبی برای تیم‌های مجازی جهت مدیریت پروژه‌ها، همکاری و برقراری ارتباط بدون توجه به محل استقرار اعضای تیم، است. با ما در ارتباط باشید.