نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین در مقابل ذخیره سازی ابری

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

با کسب و کارهای مدرن، کارها سریع، چابک و راحت انجام می‌شوند و همچنین امکان اجرای فرآیندهای کارآمدتر را فراهم می‌شود. تعجب‌آور نیست که سرویس‌های آنلاین (آنچه که ما آنها را تحت عنوان سرویس‌های ابری می‌شناسیم) همه‌گیر شده‌اند. اما همیشه برای مشتریان، تفاوت نرم افزار مدیریت پروژه ابری در مقابل ذخیره سازی آنلاین فایل سؤال برانگیز بوده است. چه چیزی سرویس‌هایی مانند Google Drive ، Box و Dropbox را از نرم افزار ابران جدا می‌کند؟ چرا یک کسب و کار به یک یا چند مورد از آنها نیاز دارد؟

مزایای ذخیره سازی ابری و نرم افزار مدیریت پروژه

مزایای داشتن سرویس های ذخیره سازی ابری بسیار زیاد است: شما می‌توانید با استفاده از هر دستگاهی که به اینترنت متصل می‌شود به تمام فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. این امکان برای شما وجود دارد که یک پوشه مشترک را برای کل واحد سازمانی نگهداری کنید و به همه فرصت ‌دهید تا پرونده‌های مربوط به کارهای خود را ذخیره کنند. به اشتراک گذاشتن فایل‌ها با قرار دادن لینک دائمی به جای پیوست فایل‌ها به ایمیل‌ها آسان‌تر است. سازمان‌های زیادی پذیرفته‌اند که ذخیره‌سازی محلی با خرابی هارد دیسک و قطع شبکه مستعد از بین بردن داده‌ها است. با ذخیره‌سازی ابری همه می‌توانند به راحتی پرونده‌هایشان را در فضای ابری ایمن ذخیره‌سازی و نگهداری کنند.

مزایای داشتن نرم افزار مدیریت پروژه ابری به همان اندازه فراوان است: مرکزی وجود دارد که از طریق آن می‌توانید به همه وظایف و همه پرونده‌ها دسترسی پیدا کنید و همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا بدون پرش بین ایمیل و ابزارهای دیگر در پروژه‌ها همکاری کنید. بدون ایجاد ایمیل‌های طولانی، می‌توانید نسبت به کارها بازخورد بگیرید. با وجود همه مؤلفه‌ها، منابع و وظایف در یک فضا شما می‌توانید به طور دقیق یک پروژه را طراحی و اجرا کنید. اعضای تیم برای کمک به برنامه‌ریزی، سازماندهی و مدیریت کارهای روزمره و پروژه‌های مهم به استفاده از نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین روی آورده‌اند. آنها می‌توانند با اتکا به این ابزارهای در دسترس، برنامه‌ریزی کارآمد و از هرجای کره زمین همکاری داشته باشند.

تفاوت بین ذخیره سازی ابری و نرم افزار مدیریت پروژه

هنوز هم فواید انتخاب یک سیستم را نسبت به سیستم‌های دیگر کاملاً درک نمی‌کنید؟ ما تفاوت بین فضای ذخیره سازی ابری و نرم افزار آنلاین مدیریت پروژه را برای شما شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

  1. دسترسی در برابر برنامه‌ریزی

فضای ذخیره سازی ابری همه چیز در مورد دسترسی آسان و به اشتراک‌گذاری فایل‌ها و اسناد خود با هر کسی که می‌خواهید و در هر زمانی که نیاز داشته باشید، خواهد داد.

تمرکز سیستم‌های مدیریت پروژه مانند ابران بر سازماندهی منطقی فایل‌ها و اسناد مورد نظر و همچنین مدیریت کارهای مرتبط آنها است. نرم افزار مدیریت پروژه به شما این امکان را می‌دهد تا وظایف را طی مراحل مختلف از زمان مشخص شده تا مرحله نهایی و اتمام کار به جریان درآورد.

 

تشبیه: فضای ذخیره سازی ابری مانند یک قفسه بایگانی است که از تمام اشیا با ارزش شما  نگهداری و محافظت می‌کند و همچنین درصورت نیاز  امکان دسترسی به محتویات آن را به شماخواهد داد. نرم افزار مدیریت پروژه مانند یک تسمه نقاله است که پرونده‌ها و وظایف را از فردی به فرد دیگر منتقل می‌کند و به انجام کارهای تعریف شده کمک می‌کند تا از طریق مراحل مناسب به طور یکپارچه به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند.

 

  1. تمرکز بر یک چیز در مقابل تمرکز بر همه چیز

نرم افزار ذخیره‌سازی ابری به شما این امکان را می‌دهد تا همه پرونده‌های منفرد خود را با یک نگاه و با یکبار مراجعه و ویرایش مشاهده کنید. درحالی که باز هم تمرکز روی پرونده‌ها وجود دارد.

از طرف دیگر نرم افزار مدیریت پروژه ابری به شما این امکان را می‌دهد تا برای دیدن دامنه وسیع‌تر از کار بزرگنمایی کنید. از طرفی به وضوح مشخص می‌شود که:

  • چگونه پروژه‌ها و تیم‌ها روی یکدیگر تأثیر می‌گذارند.
  • چگونه اعضای تیم می‌توانند در یک پروژه کمک کنند‌.
  • چگونه توزیع منابع به طور مساوی انجام می‌شود.
  • به شما کمک می کند نحوه کار در پروژه‌ها را مدیریت کنید.
  • و خیلی موارد دیگر
  1. چه کاری انجام می‌شود در مقابل چگونه کار انجام می‌شود

نرم افزار ذخیره سازی ابری فقط آنچه را که قبلاً تمام شده و در فضای ابری بارگذاری شده است به شما نشان می‌دهد. از طرف دیگر نرم افزار مدیریت پروژه به شما کمک می‌کند تا کار گروهی را هماهنگ کنید و نظارت کنید که چه افرادی بر روی چه وظایفی کار می‌کنند و همچنین پیشرفت کار برای شما مشخص خواهد شد. از طرفی به شما شفافیت و بینش مورد نیاز را می‌دهد که چگونه کار انجام می‌شود تا بتوانید در پروژه‌های آینده کارآمدتر عمل کنید.

  1. دانش همکاری در مقابل اجرای همکاری

ذخیره سازی ابری و نرم افزار مدیریت پروژه هر دو بر همکاری و به اشتراک‌گذاری ایده‌ها و یا دانش تمرکز دارند. اما نرم افزار مدیریت پروژه علاوه بر این برای شما مکانی را ایجاد می‌کند تا در مورد تمام ایده‌های جدید بحث کنید و برنامه‌های عملیاتی ایجاد کنید و همچنین این برنامه‌ها را همراه با اعضای تیم خود اجرا کنید تا اهداف و ایده‌های مورد نظر به نتیجه برسند.

 

داشبرد پروژه در نرم افزار کنترل پروژه ابران
نمایی از داشبرد پروژه در نرم افزار مدیریت پروژه آنلاین ابران

 

در نهایت شما کدام نرم افزار را باید انتخاب کنید؟

در نهایت یک راه‌حل، مناسب نیازهای تمام تیم‌ها نیست. این خدمات به طور جداگانه هر یک مزیت و فواید زیادی برای شرکت‌ها دارد. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که تیم شما به کدام ابزار اعتماد کند و مورد استفاده قرار دهد، باید بفهمید که تیم شما برای رسیدن به موفقیت در اهداف به چه چیزهایی نیاز دارد.

اگر یک روند کاری در حال انجام است، شاید فضای ذخیره‌سازی ابری تمام آن چیزی باشد که اعضای تیم شما برای به اشتراک گذاشتن هوشمندانه پرونده‌ها و اسناد پروژه نیاز دارند، باشد. از طرف دیگر، اگر از قبل فضای ذخیره‌سازی هوشمند را پیاده‌سازی کرده‌اید، در اینجا نرم افزار مدیریت پروژه سازمانی می‌تواند سیستم قوی‌تری را برای مدیریت پروژه‌های شما از صفر تا صد را ارائه دهد.