چرا باید به جای جیرا از ابران استفاده کرد؟

shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape
shape

استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه برای شرکت‌های نرم افزاری در سراسر جهان، به یک رکن اساسی تبدیل شده‌ است. این ابزارها بستر انجام کار گروهی را برای توسعه‌دهندگان نرم افزار فراهم می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا پیشرفت خود را پیگیری کنند. نرم افزار مدیریت پروژه  الگوهایی را ارائه می‌دهد که از طریق آن، شرکت‌ها می‌توانند مشکلات را شناسایی، سازماندهی و رفع نمایند. جیرا و ابران هر دو نرم افزار مدیریت پروژه هستند و به توسعه‌دهندگان نرم افزار در مرتب‌سازی و مدیریت و خطاها کمک می‌کنند. علاوه بر این، این نرم افزارها از طریق تسهیل همکاری اعضای تیم و دریافت بازخورد از عملکرد ایشان، به کاربران خود کمک بسیاری شایانی می‌کنند. در نهایت، نرم افزارهای مدیریت پروژه به تیم امکان دسترسی به یک رابط کاربرپسند را می‌دهند که از طریق آن می‌توانند به راحتی وظایف خود را مدیریت کنند.

قبل از اینکه به دلایل انتقال از نرم افزار جیرا به ابران بپردازیم، به طور جداگانه نگاهی اجمالی به سابقه این نرم افزارها خواهیم داشت تا ایده بهتری بگیریم.

جیرا

جیرا یک نرم ابزار مدیریت پروژه است که توسط یک شرکت نرم افزاری اتریشی به نام اطلسیان (Atlassian) توسعه داده شده است. نام جیرا مترادف کوتاه شده‌ای از نام گودزیلا (که نام موجودی در ژاپن است) می‌باشد. جیرا از سال ۲۰۰۴ توسعه پیدا کرده‌ است. محبوبیت این ابزار در میان شرکت‌ها و توسعه دهندگان نرم افزار بسیار زیاد است، به طوری که بیش از 30 میلیون مصرف کننده در سراسر جهان دارد.

وجه اشتراک ایده گودزیلا و جیرا در این است که هر دو شامل عملکرد و ویژگی‌های بسیار عظیم و پیچیده هستند. به دلیل افزونه‌های پیچیده و ویژگی‌های متعدد، جدا از ویژگی‌های اساسی، ممکن است توسعه‌دهندگان، جیرا را یک نرم افزار گیج‌کننده بدانند. برخی از توسعه‌دهندگان بر این باورند که قابلیت‌های آن فراتر از یک ابزار مدیریت پروژه است که مورد نیاز باشد و برخی از ویژگی‌ها غیرضروری هستند.

افزونه‌های متعدد همراه با قابلیت‌های موجود بسیار در این نرم افزار به توسعه دهندگان دسترسی کامل برای ارتقا عملکرد نرم افزار را می‌دهد، به‌ طوری‌که می‌توانند آن را برای اهداف مختلف جدا از مدیریت پروژه استفاده کنند.

ابران

ابران یک نرم افزار مدیریت پروژه اپن سورس است. مانند جیرا سیستم پشتیبانی متمرکز دارد و می‌تواند مشکلات را به سرعت حل کند. علاوه براین از متدولوژی‌های اسکرام و کانبان پشتیبانی می‌کند. از طرفی، طراحی ساده و کاربرپسندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به راحتی و بدون مشکلی می‌توانند از آن استفاده کنند.

مورد دیگری که ابران را از جیرا متمایز می‌کند، قابلیت مدیریت زمان با جزئیات بیشتر است. با استفاده از ابران شما می‌توانید تجربه بسیار بهتری را هنگام استفاده و سازماندهی کارهایتان کسب کنید.

ویژگی ابری بودن نرم افزار ابران شما را از دغدغه تامین سرور و نگهداری و پشتیبانی داده‌ها و اطلاعات بی‌نیاز می‌کند. پیکربندی ساده ابران در مقایسه با جیرا، می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کرده و محیط امنی برای انجام کارها در اختیارتان بگذارد.

نرم افزار ابران نسخه ابری و خالص شده نرم افزار مدیریت کسب و کار سمین است. هر مدیر پروژه که مصمم است در کار خود موفق شود، به یک نرم افزار مدیریتی عالی و ایمن نیاز دارد و ابران به کاربران خود، نوید یک تجربه بسیار ایمن و خوشایند در مدیریت پروژه را می‌دهد.

دلایل جایگزین کردن ابران به جای جیرا

بسیاری از افراد برای صرفه جویی در هزینه‌های کلی کسب و کار، به جای جیرا، ابران را انتخاب می‌کنند. ابران این امکان را دارد تا نرم افزاری با همان تأثیر و کیفیت و البته با قیمت ماهانه بسیار پایین‌تر برای توسعه دهندگان فراهم آورد. باتوجه به امکانات و ویژگی‌های متعدد ابران، هزینه آن بسیار مقرون به صرفه است. البته که نرم افزار ابران خیلی به صرفه‌تر از سمین است زیرا پشتیبانی و نگهداری از داده‌ها و اطلاعات سامانه‌ای که روی سرور محلی نصب شود هزینه بردار است.

ناگفته نماند، هزینه‌های جانبی مانند هزینه تامین زیرساخت نیز می‌تواند سنگین باشد. بنابراین انتقال به ابران می‌تواند ارزشش را داشته باشد زیرا تمام نقاط ضعف سیستم عامل جیرا را پوشش می‌دهد. در ادامه، ما در مورد اینکه چرا جیرا می‌تواند برای برخی از تیم‌های توسعه‌دهنده نامناسب باشد بحث خواهیم کرد.

جیرا شما را وابسته می‌کند

هرچه مدت زمان بیشتری از پلت فرم جیرا استفاده کنید، تمایل بیشتری به سمت آن پیدا خواهید کرد. گردش کار در جیرا باعث وابستگی بیشتر افراد می‌شود، و شما را در مواجهه با ناسازگاری‌های احتمالی خدمات و عملکرد جیرا درگیر می‌کند.

برعکس ، ابران یک نرم افزار اپن سورس است، و به شما این امکان را می‌دهد تا در پیاده سازی برنامه‌ریزی و فرآیندهای کسب و کار خود انعطاف‌پذیرتر باشید. شما برای درخواست تغییرات و توسعه، دسترسی نامحدود دارید. حتی می‌توانید از بروزرسانی‌های غیرضروری نیز خودداری کنید.

در نهایت قابلیت انعطاف‌پذیری بالای ابران، به کاربر ادمین اجازه می‌دهد تا رئیس وی باشد. زیرا بسیاری از نیازها از طریق تنظیمات سطح راهبری قابل اعمال است. و برخلاف جیرا ، شما را در برابر ناسازگاری های تأثیرگذار فروشنده ملزم نمی‌کند. بنابراین استفاده از ابران، تجربه مستقل‌تری در مدیریت پروژه فراهم می‌کند. همچنین با قیمت‌های به‌صرفه‌تر همراه با ویژگی‌های مضاعف و به‌روزرسانی‌های منظم، گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

پشتیبانی مشتری

بسیاری از کاربران جیرا از پشتیبانی ضعیف پرسنل جیرا گله‌مندند. این ممکن است به دلیل ازدیاد مشتری‌ باشد. بسیاری از کاربران با پاسخ دیرهنگام و عدم رفع مشکلات خود مواجه هستند.

در مقابل، ابران یک تیم پشتیبانی حرفه‌ای با سرعت پاسخگویی بالا ارائه می‌دهد. و حضور چند مدیر مشتری در تیم پشتیبانی ابران که فقط با تعداد مشخصی مشتری در ارتباط هستند، قابلیت در دسترس بودن را افزایش داده است.

نتیجه‌گیری

قبل از اینکه به طور قطعی تصمیم بگیرید که آیا به جای جیرا از ابران استفاده کنید، باید 15 روز دوره آزمایشی رایگان ارائه شده توسط ابران را برای گرفتن ایده بهتر استفاده کنید. اگرچه جیرا ابزاری متنوع و کارآمد برای مدیریت پروژه است، اما افزونه‌های چند منظوره، قیمت‌های بالا و انعطاف ناپذیری آن می‌تواند لطمه زیادی به کسب و کار شما وارد کند. اگر کسب و کار شما از افزونه‌های مضاعف بهره‌مند نیست و به یک بستر ساده و منعطف نیاز داشته باشد، استفاده از ابران می‌تواند برای شما عالی باشد. پس همین حالا با یک کلیک شروع کنید.